torsdag 29 april 2010

Torsdag!!!

Idag har det regnat mest hela dan... Inte så mycket men dock nederbörd... Imåra är jag tydligen ledig för då är alla elever lediga!!!! Har väl aldrig hört på maken! Men, men...

Efter jobbet tog jag en sväng förbi en garn affär, inte favvoriten; Garn och Design på Frösön (för jag hinner inte dit innan hon stänger...) utan Garntorget. Har inhandlat en kasse garn till en gröt som mamma ska sticka. Förklaring; Gröt = present om man ger till nyfödda bäbisar och deras föräldrar, oftast något till den lille, har att göra med att förr så lagade granntanterna mat och gick över med så slapp den nyblivna mamman stå vid spisen det första hon gjorde...

Garnet ska bli ett babytäcke med Gråtass på till en babäs vars mamma är tokig i Grållar  Og om det er på tide å slutt med smokken, send dem till Smokk-kurven

Nåja... GArn inhandlades, dragkedja inhandlades, paketet till Stickhjälpen blev (ÄNTLIGEN) ivägskickat, sedan inväntades älsklingen för hemfärd.... Busstorget är ett lämpligt ställe att bli upphämtad på. Mitt i gröten och efter vägen (för den som kör bil) men det är åxå den närmaste parkeringen till gröna skylten.... Så efter att ha stått där i 5 minuter och tittat på eländet ringde jag älsklingen och vi flyttade upphämtningsplats till ovanför Rådhuset.... När man kommer med bil kan det vara bra om bilen får plats så länge så att man kan kliva in!!!!

Vårt vackra Rådhus från " fel" håll!!!!

Och tydligen tycker komunen att nu är det vår och all nattfrost är förbi som snöande och kallblåst!!!! För blommor finns det snart överallt!!!

Ha en bra kväll!!!!

Inga kommentarer: