torsdag 7 oktober 2010

En tanke

I mitt nästa liv

skulle jag vilja bli en Björn

När man är björn
måste man gå i ide
Man bara sover sex månader.
Jag skulle
kunna leva med det.

Innan man går i ide
måste man äta kopiösa
mängder med mat.
Jag skulle
kunna leva med det.

När man är björnhona
så föder man sina ungar(som är
valnötsstora),i sömnen.
När man
vaknar är ungarna halvt
uppvuxna,gulliga,kramgoa
björnungar.
Jag skulle
absolut kunna leva med det.

När man är mammabjörn
vet alla att man menar allvar.
Man klappar
till vem som hellst som stör ens ungar.
När ungarna blir irriterande klappar man
till dom med en kärleksfullt rytande
Jag skulle väl
kunna leva med det.

Om man är björn så
FÖRUTSÄTTER ens partner att
man vaknar med en morrning.
Han FÖRUTSÄTTER
att man har håriga ben
och ett överflöd av underhudsfett.

Japp..........jag blir Björn!

Lånad av Urmodern

Inga kommentarer: