torsdag 7 oktober 2010

Nytt försök....

Igår var jag på stickacafé. Riktigt roligt och fick massor gjort . På stickacafé stickas det inte bara utan det handarbetas med båade det ena och det andra. Igår var dock första gången jag såg detta;

Dreads"virkning"  (ber om ursäkt för den dåliga bilden, men jag hade ju fullt upp me å sticka).

Igår var åxå dagen när ansökningstiden för "mitt" jobb gick ut, så med lite flyt så kanske jag vet nått innan dagen är slut. Tummar får gärna hållas!

Mina planer på att plugga hör i hp med om jag får tjänsten heller inte. Jag har nämnligen sökt Specialpedagogik 15 hp på distans här i Östersund. Det betyder att minst en helg i månaden ska vara vigt till Camps och då kan jag inte ha helg jobb... Sist jag pluggade åkte jag ner till Härnösand en helg i månaden. Det skulle bokas boende och tågbiljetter och tas ledigt från fredagseftermiddagarna för att hinna fram, därför känns Östersund som en riktigt bra studie ort, man går från jobbet . Så så ser mina planer ut, men det är hysh hysh än ett tag.....

Kommer på besök idag  Det är som att slungar 20 år tillbaka i tiden! Jag kommer att njuta, hoppas eleverna gör det åxå!

Ha en bra dag därute!

Inga kommentarer: