tisdag 6 september 2011

Löftet

Baksidestext;
Myron Bolitar, före detta basketstjärna och numera agent i nöjesbranschen, har inte agerat hjälte på sex år. Under den tiden har han lyckats hålla sig borta från både slagsmål, pistoler och sin vän i nöden vid namn Win (som han egentligen är livrädd för). Och framför allt har ingen av hans klienter blivit mördad - väldigt positivt för affärerna.
Men allt förändras bara för att han råkar vara rädd om ett par tonårstjejer i bekantskapskretsen. I ett svagt ögonblick erbjuder han sig att komma och hämta dem när som helst, i vilket skick som helst, bara de inte kör bil hem onyktra. Utan att tjalla för föräldrarna.
Han tvingas leva upp till sitt löfte ett par nätter senare och skjutsar den ena flickan från Manhattan till en kompis i New Jersey klockan två på natten.
Nästa morgon upptäcker föräldrarna att dottern är försvunnen. Och att Myron var den sista personen som träffade henne. Mannen som bara ville vara schysst och hålla sitt löfte, tvingas skaka liv i den gamla hjälterollen igen - allt för att rädda livet på en ung kvinna.

Löftet är åttonde boken i Harlan Cobens serie om Myron Bolitar. Jag älskar Harlan Cobens rappa sätt att skriva, dessuton så brukar hans böcker vara väldigt spännande.... Löftet lämnade med att önska!

4 kommentarer:

Roffe sa...

Godmorgon.Du ska ha en skön dag.kram

Anonym sa...

Jag har aldrig läst något av Harlan Coben, men det verkar vara en bra författare... något att ta till mig.
När jag ser läfet, tänker jag på ett helt annat löfte..
"Vi lovar och försäkrar"....
Kram på dig

Yvonne :-) sa...

Jag bara inbillar mej att jag får ordning,jag gör iaf tappert försök att hitta rätt i alla mina saker.. Men det blir ett organiserat kaos.... ♥kram!

strömmas sida sa...

Boken verkar spännande. Jag är periodare med läsning. Men nu framöver hösten är det mer rofullt med en bra bok.

Tack snälla. Det blev jag glad över att du la in mig hos dig :-).

Vilken flit och energi med att tävla i handarbete. Bra gjort.

strömma