onsdag 4 januari 2012

En dag kvar till helg!

Imorse roade jag mej med detta.
 Sen tittade jag på klockan och fick fasligt bråttom till bussen.
Väl nere på busshållplatsen konstaterade jag att klockan var alldeles för mycket!!!
Upp med mobilen för att ringa och tala om att jag kommer försent.
Att gå fanns inte på kartan för de var bara bussgatan som var plogad....
Men innan jag hinner ringa kommer bussen!!!!
De var nog för mycket snö för den åxå.
Springer från busshållplatsen, mellan traktorer och bilar, och in på fritids med andan i halsen.
"Kommer du nu???"
"Ja, jag är lite sen... JA vet!"
"Nä!!! Du börjar ju inte förrän om en halvtimma!!!"
 I måndags tyckte jag att mina fönster behövde piggas upp.
Köpte 2 orkidéer.
Tyvärr gick ena toppen av i frakten hem....
Sen planterade jag ett skott av en vit lavendel!
Ikväll har jag nystat klart och nu ska här stickas ett par raggsockar!!!
Hoppas du är nöjd med färgen!

8 kommentarer:

Ama de casa sa...

Haha! Snopet där att komma förtidigt fast du kom för sent :-)

Snygg lavendel!

Veiken sa...

Hoppsan, skynda sig för ingenting - du kunde ju slappa en halvtimma i alla fall. Kram
PS Fin AMALAVENDEL! :)

Stattinskan sa...

Hahaha - så jäkla typiskt. Man stressar livet ur sig, känner sig dum för att man kommer för sent och har en massa ursäkter i beredskap - jamen då är man i själva verket för tidig! ;-D

Anonym sa...

Jag undrar så var min garnvinda som jag en gång hade har tagit vägen. Det blir enklare med en sån.

Brunakullan sa...

Du hann pusta ut lite innan du satte igång och jobbade ialla fall ;).

Mallan sa...

Haha, vad lång i synen jag hade blivit om jag hade varit så tidig :-)

Bara Jag sa...

Kanon :) Tusen tack!!

Kram!

Otaliga projekt sa...

Åh, tokstressad utan anledning alltså!