måndag 16 januari 2012

Månda.... hela dan.....

Vädret är emot mig!!!!
Idag har det varit +grader hela dan!
De har droppat från taken!!!
De är blankis överallt!!!!
Så idag har jag investerat!!!
Hade ett par sedan förut, men de trillar bara av de skor jag har nu...
Dristade mig till min måndagspromenad med en elev.
De hade sandat så de gick riktigt bra!
Så här så en av kattorna ut idag
så här såg den ut förra veckan.
Titta åxå på skillnaden i ljus.
Fören vecka sedan gick vi hela promenaden i gatulyktans sken.
Idag tändes gatulyktorna när vi svängde in på skolgården igen...
De går mot ljusare tider, men jag vill ha vinter länge än!!!!
Nu ska han få komma ut ur skamvrån...
För
behöver uppdateras!
Ha en trevlig kväll!!!

9 kommentarer:

Mamma10 sa...

Ja du samma sak här idag.....det va så halt att det gick knappt att gå någonstans......bilarna gled så fint ner i dikena här på vissa vägar.......ha en bra kväller =))

Yvonne :-) sa...

Vad snö du har .. Vinter längre ... är du rent från vettet???Visst är det smart att ha ett bra fodral till sin smart telefon.Kram!

Ama de casa sa...

Hoppas du håller dig på fötterna nu då med dom nya broddarna :-)

ansepanse sa...

visst blir det ljusare :)
exakt sådana broddar fick jag i julklapp
kramar

strömmas sida sa...

Man kan ju nästan tro att det är mars-april med detta töande. Här har dom kostat på att sanda idag, som tur är. Det är lite knepigt att köra här annars i backarna.
Vad smart du är som köpt broddar.

kram

Malin I Form sa...

Här är det tyvärr plusgrader var och varannan dag :(

SV: Nä, det är inte lätt..

Skruttmärtha sa...

Har läst i någon blaska att dom broddarna du köpt är bra när dom testa.
Jisses vad mycket snö ni har.
Blev det mycket nytt i musikvanten?
Kram

Anonym sa...

Jag slog till på dubbade skor jag. Suveränt men dyrt.

Otaliga projekt sa...

Jag håller med dig, jag vill också ha vinter länge än. Men framförallt vill jag ha RIKTIG vinter och inte det här halvtjafset som vi dras med i Småland.