fredag 23 mars 2012

Äntligen fredag!

Den här veckan har inte varit nån toppenvecka i en Tomtas liv.
De har hänt mycket både på jobbet och privat.
Har varit helt under isen och bränt allt krut på arbetstid.
Men de var väntat....
Att vädret låtsas som de är vår i mars får Tomtor att deppa ihop.
Jag vet att summan av nederbörden är konstant.
Den snö vi inte får under vintern den får vi som snö/regn vid nått annat tillfälle.
Jag vill hellre ha snö i mars än att de blir kallvär i maj/juni!!!
För bakslaget kommer!!!!
De kan inte bli vår i Jämtland i mars!!!!
De bara är så!
Hur roligt är det med snö på skolavslutningen????
Been there.... Done that!
Men nu ska jag sluta klaga....
Titta vilken härlig Hustomte jag fick av en arbetskamrat i onsdags!!!!!
Home made!!!!
Kortet gör honom inte rättvisa. 
Ögonen lever ett eget liv och ger en diverse blickar =) 
Bara nyhuset i Uggen är klart så ska han få flytta dit och vaka så att inga obehöriga kommer in!
Ha en trevlig helg allihopa!

7 kommentarer:

Myricas Farmor sa...

Jag hoppas du får en trevligare helg än veckan har varit.
Så trevlig helg på dig och du jag har oxå en tomte som (jag tycker att han pratar med mig).
kram

Mamma10 sa...

Vilken fin Liten Tomte.....ja här har allt blivit knäppt också....nu är man under isen....men hoppas din helg blir bra Kramar /Bettan

ansepanse sa...

vilken söt tomte som väntar att få komma hem till Uggen :) hoppas att du får en toppenhelg efter din jobbiga vecka
kramar

Eva S sa...

Det är så sant som du säger om för tidig vår. Men i dag har vi haft en så härlig dag att jag förträngt alla tankar på ev bakslag. Och man måste inte jämt göra något. Bara om man vill. Satt flera timmar i solen och drack kaffe med en vän i dag. Passade mig perfekt.

Brunakullan sa...

Hoppas att du mår bättre nu och att du får en bra helg!
Vilken jättesöt tomte.
Kram

Ama de casa sa...

Jobbig vecka, men då kan det ju bara bli bättre framöver :-)

KRAM!

Charly sa...

Hej vännen, hoppas helgen varit bra och att detta blir en bättre vecka än förra!!! TOmten var ju ursöt!!! Påminner om en gammal arbetskollega som faktiskt kallades tomten....
ÖNskar den en ny fin vecka!!!
Kram