måndag 19 mars 2012

Mååååååååååndag

De har varit en riktigt låååång måndag.
Fast egentligen har de bara varit en vanlig måndag.
Är bara otroligt trött i luvan.
Inatt var det dags för storm igen.
Tycker de stormar mest hela tiden denna vinter.
Så var det vintern 97 åxå!
Älsklingen hade just börjat en ny omgång som norrman och veckopendlade.
Bort på söndag och hem på torsdag.
Varje torsdag och söndag varnade de för hårt väder i fjällen!!!
Tillslut slutade jag titta på vädret för jag visste ju vad de skulle säga iaf!
Igår kväll mötte de vädret vid Meråker. 
Snö så tätt att de inte såg någon ting.
Långa sträckor fick de ligga på 40-45 km/h.
då är de sista 26 milen  långa...
Igår började jag om på sjalen/halsduken av Hemlisgarnet....
Hoppas jag får till den bättre nu!
 Sjalen ligger för blockning.
Tack än en gång Kristina för de underbara garnet.


10 kommentarer:

Ingrid sa...

Ja det är inte klokt vad det har blåst i vinter och fortfarande gör.
Läskig väg där över fjället, för din älskling att köra och hemskt säkert med det vädret.

Ja, det här med övermedicinering för äldre är hemskt. Tur att det uppmärksammas lite mera i alla fall. Sen om det blir någon ändring är ju en annan femma.

Mamma10 sa...

Härlig sjal.....ja fy för den lede vilket väder ni har haft det däruppe....... Ha en bra kväller Kramen

Aurora sa...

Inte roligt att köra i sånt väder. Vilken fin färg du har på garnet. kram

Brunakullan sa...

Idag håller jag med dig på allt :).
Stormat, Trött (sovit dåligt i flera nätter, lång måndag, var på las strax efter 7 i morse och fick åka hem 11.45. Själva op var kl9 och tog 15 min.

Ellis sa...

Hej!
Nej, inte Dollarstore, gissa igen! =)
Vad fin sjalen blir!
Här toksnöade det imorse och under dagen snöblandat regn!
Ha en fin kväll!
Kram Elenor

Yvonne sa...

Line dance termer är Kanske för svåra för att du inte har hört det förr.Jag vet inte vad blockning är . Kram!

Kristina sa...

meeeen så snygg:-) Kram!

Charly sa...

Supersnyggt!!!!
Idag är det en sur kärring som sitter bakom mina tagenter. Men jag har ändå många kramar att dela ut, här kommer en till dej!

Skruttmärtha sa...

Andra dagen det snöar och blåser hos oss.
Snygg sjalen blev.
Ska hämta mina Olo i morron var en vecka sen jag fick lappen.
Kram och ha en bra dag

Pssst nu kommer jag in till dom som har wordpress

Ama de casa sa...

Läskigt när det är sånt väglag...