måndag 12 mars 2012

Stormblomma

Baksidestext;
Claire har lämnat livet på den australiska landsbygden för studier och karriär i Sydney. Hon utbildar sig till veterinär och ska just börja arbeta på en prestigefylld mottagning då hennes moster Aurelia kallar hem henne till boskapsfarmen i norra Queensland. Claires relation med familjen är inte den bästa, särskilt inte förhållandet till modern den dominanta Ellie. Ellie inser att hon skjutit upp återföreningen med den äldsta dottern alltför länge. Men hon har haft svåra minnen att tampas med, och nu måste hon avslöja sin mörka hemlighet. Hon kan bara hoppas att hennes familj är tillräckligt stark för att klara av den.

Tamara McKinley är alltid Tamara McKinley!!!! Man kan lite på henne!!! De är hjärta och smärta och olycklig kärlek och förvecklingar och ett gott slut. "Stormblomma" är inget undantag! Eftersom "Stormblomma" har några år på nacken (utkom 2003) och den har stått i bokhyllan hos mamma sen dess, var jag helt övertygad om att jag hade läst den. Men som sagt en Tamara McKinley kan man läsa igen... Så jag började och efter halva boken hade fortfarande "jajusstja" inte infinnut sig, så det var med ao en ny bok för mig! Som ni nog har förstått så gillar jag Tamara McKinleys böcker, Stormblomma är inget undantag, men för er som inte läst "Matildas sista vals".... OJ vad jag är avundsjuk!!!!! Den kan man läsa om och om igen..... Ge Tamara en chans, ni kommer inte att ångra er!!!!!

2 kommentarer:

Mamma10 sa...

Lät som en bra bok.......ha det gott..... Kram

Brunakullan sa...

Håller med dig Tamara Mc Kinley är bra.