torsdag 15 mars 2012

Pojken i hiss 54

Beskrivning;
Pakistan Fullmånen är vit med skarpa kanter när 12-åriga Zubaida smyger ut i ökensanden. Hon vill få en skymt av de vackra jaktfalkarna som kommit till byn med ett schejkfölje för att jaga kragtrappfågel. Men innan hon hinner fram till falktältet blir hon tillfångatagen och inknuffad i jägarprinsens tält. På väg därifrån en stund senare blir hon upptäckt -- och i samma ögonblick har hennes familj förlorat sin heder. Dubai På väg från en övernattning i öknen kommer mobilsamtalet till Ellen Elgs chaufför. Han är Zubaidas äldste bror och kallas nu omedelbart hem till Pakistan för att återupprätta familjens anseende. Ellen ser sin chaufför blekna, men är alltför upptagen av sina tankar på nattens dramatiska händelser för att reagera. Hon har sett en man bli torterad - och hon har bevis i sin filmkamera... Ellen vet för mycket, tycker säkerhetspolisen. Kanske kan en kidnappning få henne att tystna?

POJKEN I HISS 54 är den femte, fristående boken i serien om läkaren och biståndsarbetaren Ellen Elg.  Tycker om Karin Alfredssons böcker men den här var lite flurig. Jag fick inte riktigt ihop de på slutet, kändes som om jag hoppat över några kapitel. Men läsvärd är den!!!!

2 kommentarer:

ansepanse sa...

jag har läst en av böckerna och den tyckte jag var bra
kramar

Ellis sa...

Jag har sträckläst alla hennes böcker och kan nog hålla med om att denna var en av de klurigare!
Kram Elenor