tisdag 17 november 2009

Dag 2

Lördags morgon väcktes vi (iaf jag) av byggandet av stånd på Hötorget.... Mamma behöver ingen väckarkloca, det försvinner visst när man passerar 70 Nåja... Vi åt en mycket stadig hotellfrukost! och sedan begav vi oss ut på staden. Ett besök på NK, bara för att och sedan skulle det köpas vinterskor till mammsen. Det var gjort på en ½ timma/3 kvart. Sedan var det dax för 11 kaffe.....
Huvudstaden vimmlade av turister, svenska var ett språk som inte pratades på de stora gatorna, men denna cafégäst hör nog till invånarna

Det finns många uteliggare i Huvudstaden hör man på nyheterna, här är en av dem. Skämt och sido en staty som säkert är ett inlägg i debatten eftersom den var utanför hörnet på maktens boningar...

Sedan tog vi en tur in i Stora Kyrkani Gamla Stan....

Är lite besviken..... Inte riktigt vad jag väntat mig....

Turistbilder! Ja vadå???? JAg var ju turist.....

Det är foto/ljudupptagningsförbud på föreställningen, och norrlänning som jag är lyder jag! Därför få ni ta mig på mitt ord när jag säger att;

 Buddy Holly var värt varenda krona!!!!! Det var helt underbart!!!!! Bra musik med suvveräna musiker, en bra och sorglig historia, vackert packiterat och ännumera underbar musik!!!!!

Inga kommentarer: