måndag 23 november 2009

En full Måndag!

Älsklingen klev upp strax för fem och det tyckte Zeke var helt underbart.... Jag delade dock inte lånavovvens upphetsning utan rullade in mot mitten av sängen, drog täcket över huvudet och spelade död (ett gammalt hundtrick).

När älsklingen släkte lampan och lämnade lägenheten såsär kvart över fem somnade både vovven och jag jätteskönt! Om detta skulle inträffa så hade jag ställt väckarklockan som backup..... Ringde den? nä!!! (Den har nu fårr sparken!) utan jag vaknade 0615 med en mycket sovande vovve nedanför sängen.... Nu blev det brottom! Hundpromenad, dusch, frukost (både för hundförare och hund) och bussen gick 0710... (Bil var inte att fundera på eftersom livet var väldigt glatt i Östersund idag och bilen såg ut som en frys som var i stort behov av avfrostning...) Men eftersom jag är snabb som en Tomta hann jag!!!!

På lunchen möttes jag av en glad Grattiskommentar....  Jag har blivit veckans foto.... Det tog lite funderade, eftersom jag inte har varit med i någon tävling, men så kom jag på allas vår Stevie men jag kunde inte ta mig vidare till någon av mina favvobloggar eftersom hela sidokolumnen var borta!!!!

Jag vann med min bild på Odensalakyrka från lördagmorgon.

Tomtan tackar och bockar och känner sig ärad!!!!!!

Inga kommentarer: