onsdag 24 augusti 2011

Mumsiga Hallonrutor

Ska "fjäska lite" för jobbarkompisarna på fredag när vi ska få planera i arbetslaget. 
De blir en liten kaka till kaffet =)
3 ägg
3 dl socker
1 tsk vaniljsocker
3 3/4 dl vetemjöl
4-5 dl hallon
ca 75 g smör
ca 1 msk socker
ugn 175*
  • Smörj och bröa en långpanna, 25x35 cm
  • Vispa ägg, socker och vaniljsocker vitt och poröst.
  • Rör i vetemjölet
  • Häll smeten i formen
  • Lägg på hallonen. Använder du frysta ska de inte tinas.
  • Täck hela kakan med hyvlat smör och strö över socker.
  • Grädda mitt i ugnen i ca 25 min. Låt kakan svalna innan den skärs i bitar.

6 kommentarer:

Otaliga projekt sa...

Åh, gu´ vad gott det lät! Tur för de som jobbar med dig.
Ang min hälfråga - Tack för svaret!

Anonym sa...

När jag läser om alla fredagsfikor vill jag klona mig och åka runt och hälsa på er alla... Kram

ansepanse sa...

den fjäskningen kommer nog att gå hem :)
kramar

Eva sa...

Tack för reseptet!ska testas:)
vi åt Hallonpaj i em.

Ellis sa...

Det låter ju supergott! =) Grå dag idag jämfört med solen igår, men snart helg!
Ha en trevlig helg i Uggen! =)
Kram Elenor

Mamma10 sa...

MUMS =)