torsdag 26 april 2012

Ska aldrig mer skatta!!!!

åt en skalbagge som ligger på rygg!
De är ju fruktansvärt!!!
Hade tydligen rullat över på rygg i slutet av natten,
och där hade jag stelnat till...
Tog mig inte upp!!!
Fick nästan paniken innan jag kommit över på sidan och ur sängen.
Nu tror jag att jag ska vara uppe resten av dagen!
1984 gick jag på Musiklinjen, Härnösands gymnasium.
Lite lång bort från Härliga Härjedalen,
men de gick bra, mycket tackvare alla tanter som hade oss inackorderade.
Men iaf. under sommarlovet fick jag åka till Siljeströms Pensionat i Tänndalen
för att motta Emil och Nanni Näsvalls Konststiftelses Stipendium.
5000 :- för mitt trumpetspelande.
Igår när jag rev och slet lite i en överfull bokhylla ramlade diplomet fram.
Nu tänkte jag lägga in lite länkar så ni kunde läsa om och se Emils skulpturer...
Men tydligen ligger servrarna i Härjedalen nere.
Jag går helt enkelt bet!
Men man kan se Emils konstverk i många svenska städer.

3 kommentarer:

Yvonne sa...

Bra tips till er andra om hur man drar slipstenen... Kram!

Veiken sa...

Men oj - jag älskar trumpet. Du har väl inte lagt ner det? Om du har gjort det, måste du börja med trummor som är det näst bästa! :) :) Kram

Mamma10 sa...

Hoppas din rygg piggar på sig... Jobbigt att ha ont i ryggen...och inte kunna sticka heller uj uj uj Kramens