måndag 9 april 2012

Tillbaka igen! Del 2; Handarbete

 När man är i Uggen och har väder så gör man lite av varje...
Utom att sitta ute, eller åka skoter, eller nått annat friluftsliv.
 Man kan tex sticka klart nerifrånochuppsockorna med Mysterivantmönstret.
Har använt dem flitigt trots att jag gömde ta med en nål så inga trådar är fästa.....
 Man kan börja på en Pyttipanna av Granomera.
Men så tog garnet slut....
 Man kan ge sig på uppifrånochnertunikan och försöka sticka igen de jag repat upp...
Och man kommer nästan att lyckas.
 Så kan man förkorta 20årsprojektet med ett antal år genom att sticka en vante klar.
Ja man kan tom börja på nästa!!!!
Sen kan man åxå handräcka vid snickring....
Men de är en helt annan historia och den är lång och krånglig och bildfri....
Så den kommer en annan gång!

6 kommentarer:

Eva sa...

välkommen till baka !
mycke snyggt på stickorna,dina sockar blev "skit"snygga om man får uttrycka sej så...hehehe!
Tror vi har lita varannandags väder i helgen,i går snö men i dag ska jag va ute i sola

Kram å god fortsättning!

Yvonne sa...

Godmorgon! Du är en duktig stickerska! Jag lovar jag ska inte lyfta ,bara peka var de ska ställa ner sakerna. Kram!

Mamma10 sa...

Åh hjälp vad du har saker på "G".....hur har du ork att göra klart allt......du är duktig......sockorna va ju så fina.....jag har aldrig tyckt om att sticka sockor....kanske skulle testa nu när man har gott om tid =) Ha en bra fortsättning på dan Kramelikramar

ansepanse sa...

uj, vad flitig du har varit :) jättevackra långstrumpor, och så ser jag att du har hunnit med att läsa en hel del, tack för boktipsen
Sv: jo, det smälls en del påsksmällare här också, inte roligt alls
kramar

krakel sa...

Låter som du hunnit med många måbra-saker nu i påsk. Det är bra. Och fint blir det du stickar!

Brunakullan sa...

Du har verkligen utnyttjat semestern flitigt. Jättesnygga sockor och sjal. Vad kul att ena vanten är klar också.