onsdag 19 oktober 2011

Dagens klokord

Lånad från FB

10 kommentarer:

Roffe sa...

Godmorgon.Jag har inte kommit in i nya tidderna på morgonen.trodde jag skulle hinna blogga och äta frukost på 1timma.Men om jag gå upp halv 7 och bussen gå halv 8 då bli det tajt att hinna med bloggen.ha en bra dag.kram

MICKAN sa...

Astrid Lindgren hade många bra ord med sig.

Sv: Det är jättemånga som ger sina vilda fåglar på tomten mat hela året, det är bra tycker jag.

Skruttmärtha sa...

Sanna ord som vår fina Astrid skrev.
Jag brukar säga att barn ska ha ramar och kramar.
Hade det gått bra med vikten?
Kram från Gun-Britt

Stattinskan sa...

Alldeles sant och SUNT :-D

Bara Jag sa...

Så underbart sagt! Ett citat att bära med sig när barnen är gnälliga, sura och allmänt odrägliga :-)
Ha en bra dag!

Mamma10 sa...

Väldigt väldigt kloka ord !!!!

Anonym sa...

Hon var en mycket klok kvinna, Astrid.

veiken sa...

Underbara Astrid. Hon borde fått bli som Methusalem..... riktigt, riktigt gammal! :) Kram

Brunakullan sa...

Astrid Lindgren sa många kloka saker.
Kärlek har mina barn fått (och får ännu fast dom är i övre tonåren)så vi får hoppas att don får folkvett också annars griper morsan in där med :D

strömmas sida sa...

Hoppas dagens 40 % gick bra *ler*.

Astrid Lindgren hon kunde hon och visste vad hon pratade om.

kram