söndag 16 oktober 2011

Den felande länken

Baksidestext;
Tredje och avslutande delen i kriminaltrilogin om Walter Gröhn och Jonna de Brugge.

Kriminalkommissarie Walter Gröhn har inte varit sig lik sedan han blev fråntagen utredningen av de brutala morden på några av rättsväsendets viktigaste företrädare. Han beslutar sig för att ta semester och resa till Frankrike för att söka efter svar med hjälp av sina kontakter inom Europol. Även kriminalassistent Jonna de Brugge har blivit bortkopplad från fallet. Hon har dessutom en internutredning hängande över sig, förorsakad av att hon förhastat stormade en husvagn i jakten på den efterlyste Tor Hedman.

I väntan på att internutredningen ska bli klar, fattar Jonna ett ödesdigert beslut. Ett beslut som inte bara kommer att påverka hennes framtid inom polisen, utan också leda henne in på en mörk väg kantad av databrott, olagliga undersökningar och en mardrömsliknande jakt där hon tvingas kämpa för sin egen överlevnad.

Jag lyssnar på en hel del böcker och det tog ett tag innan jag var på banan igen. Den felande länken är den dramatiska upplösningen på Stefan Tegenfalks uppmärksammade deckartrilogi som inleddes med Vredens tid och Nirvanaprojektet. Och böckerna sitter verkligen ihop! Stefan Tegenfalk har bara hämtat andan, lagt en ny bun papper i skrivaren och fortsatt där han slutade i Nirvanaprojektet. Men när jag väl sorterar in allt i rätt fack så väntade även denna gång en oerhört spännande bok. Men om det är den sista..... jag tillåter mig att vara skeptisk. Så min rekommendation är LÄS ALLA TRE I RAD!!!! Alla tummar pekar uppåt!!!!

2 kommentarer:

syren sa...

Trevlig läsning! Ha en fin fortsättningpå dagen.kram

veiken sa...

Jag har inte börjat på "dina" böcker än. Har varit lite mycket, med bloggbyte och en massa annat! Kramar