lördag 17 december 2011

Å de är 6 dagar kvar till jul....

 I höstas hamnade moster på Lasarettet, och de vet vi ju alla hur trist de är....
Hur roar man en handarbetade sängliggande moster???
Jag packade en påse med två västfärgade ullgarner och strumpstickor,
Allt för att hon skulle ha nått att göra.
 Nu var moster inte så pigg och träningspassen tog all hennes tid...
Men till julmarknaden kom Tvåändstickan med ett paket från moster.
Hon hade stickat 2 par sockar till MIG av garnet...
De var ju inte riktigt meingen...
Men vist är de vackra!!!!!
Vi har tillbingat dagen (så här långt) med att visa vårt rätta jag (Tomta och Tomte), 
handlat lite mat och julsnapsen.
Nu ska jag ramla ner i soffan och fortsätta med de ni ser på bilden...

10 kommentarer:

Mamma10 sa...

Fina sockor,mysig färg.........jag ska också försöka orka sticka några varv......kram på dig!

Coquina sa...

Fina =) Idag är sista dagen att tävla om godsaker på min matblogg så skynda in och tävla:

http://coquina.blogg.se/2011/december/lucia-och-godistavling.html

Ama de casa sa...

Vilka fina strumpor och vad snällt av moster :-)

Skruttmärtha sa...

Dom raggisarna blev fina.
Bra att tomtefar och tomtemor sköter sig.
Jag har nog inte varit snäll så ni behöver inte ge mej någon julklapp.
Håller på och letar efter min energi den är borta.
ha en bra dag.
Kram

Yvonne :-) sa...

Klämmig moster du har..Inte alls för tidigt.Bra att ha i detta råa väder.man kan få presenter hela året.Bara för att jag är jag. Kram!

Anonym sa...

Jättefina var de!

ansepanse sa...

jo, jättefina sockar :) en härlig färg är det
mys nu i soffan med ditt stickande
kramar

Veiken sa...

Vissa vet hur MAN GÖR SÅ ATT DET RAMLAR IN SNYGGA SOCKAR STICKADE AV EN MOSTER. :) Förlåt, caps lock på..... Kram

Brunakullan sa...

Jättefina sockor. Ha en fortsatt bra helg =).

Mallan sa...

Tog det lång tid när du började sticka innan det du stickade såg vettigt ut? Kram