tisdag 20 december 2011

Möt mina nya bästisar...

Tekoppen och näsdukarna.... Lederna värker fortfarande och nu tog jag tjuren vid hornen och sjukanmälde mig resten av veckan. Måste försöka bli frisk så att jag kan åka till Hede i jul. Är jag såhär så passar jag bäst i min egen soffa!
Jag gläder mig åt att vi i klassen kokade ringblomssalva, den är mycket läkande på söndersnytna näsor...
Andra glädjeämnen är att idag kom första ledtråden på Stickas mysteriestickning. Jag ska läsa och begrunda... Tror inte jag fixar att hålla i några stickor, men en liten stund borde det iaf gå....

Nu ska jag sluta och beklaga mig och tala om att de snöar, 
om än med väldigt små flingor och hela världen är vit!

7 kommentarer:

Ellis sa...

Ser ut att vara bra vänner i förkylningstider! =) Hoppas du piggnar till snart och lycka till med stickmysteriet!
Kram Elenor

Yvonne :-) sa...

Bra att du har salva till näsan så att du inte går omkring som en stopplykta.Sällskapet var det inget att klaga på lunchen .Ja frogga var långsökt men roligt! Har aldrig hört det förr.. Kram

Ama de casa sa...

Stackars du... Men det var ju bra att du tog och sjukanmälde dig så du har chansen att pigga på dig till helgen.
Gör det! Pigga på dig, alltså.
Kram!

Mamma10 sa...

Krya på dig Vännen! !

Brunakullan sa...

Klokt beslut att sjukskriva dig!
Krya på dig nu, så du kommer till Hede!

Otaliga projekt sa...

Vi har också äntligen fått snö. Vi bor ju i den delen av Småland som nästan alltid har mycket snö. Lyllos mig.
Men vad trist med förkylningen, det är ofta det dyker upp sånt i anslutning till ledighet tycker jag.
Krya på dig så du kan fira jul i fina Hede. Det gjorde jag i många år när jag var en yngre Sarah.
Ps. länken är nu fixad.

Anonym sa...

Hoppas att du kryat på dig!