onsdag 21 december 2011

Chokladfyllda pepparkakor....

Förkyld som jag är så har jag inte lagt allt för mycket
närvaro i köket....
Mina baciller förökar sig nog ändå!
 ÄS hittade på Chokladfyllda pepparkakor, gottegris som han är...
HAn tog ett gammalt pepparkaksrecept och fördubblade/tredubblade kryddorna.
Kanel, nejlikor, ingefära, kardemumma och peppar.
Därtill hade han sirap.
Han kavlade ut degen och skar kvadrater.
På varje kvadrat lade han en bit mörk choklad, 
vek degen runt och tätade alla hål.
Gräddade i 225 i 6 min.
De var godast ljumna men de var inge fel på dem sedan heller!!!

4 kommentarer:

Mallan sa...

Gulle dig som berättade hur man gör, det måste testas :-)

strömmas sida sa...

Oj vilket gott recept, om jag hade haft nån fler här som velat fixa gosaker :-).

Ska det regna? Snön kan gott få ligga kvar nu.

kram
strömma

Skruttmärtha sa...

Mums vad gott det lät.
Tomten är virkad i alpackaull och skägget är stickat i ett garn som heter puddel.
Sån tomte ska finnas här till nästa jul.
Krya på dej kramar från Gun-Britt

Ama de casa sa...

Bakning är inte min grej... Men det lät som sagt väldans gott :-)