söndag 1 januari 2012

Dag 1

God fortsättning på de nya året!
Ute snöar de och här inne är de ganska lungt.
Vi läser VG och Adessa men konstaterar att älsklingen nog tar sig ut på sin ö.... 
För Fredrik och Viktor är det färdigrott...
Men vid den lilla sjön ska vi dricka kaffe och kanske sticka lite,
och inte oroa oss för måradagen.
Detta ska ju vara en handarbetsblogg så nu kommer lite kort från julhelgen!
 Låååångt innan jag visste vad amigurumi var stickade jag denna tomte till mamma.
 Ett år torskade jag in på stjärnbarn.
Virkade över 20 st som födelsedagspresenter till eleverna i klassen.
När det började närma sig jul blev det en och annan tomte åxå.
Denna bor hos svärmor.
 Mina Nukin tåuppsockar växer. 
Är inte nöjd med färgen på garnet, de är för mycket grått och brunt...
Garnet heter Let's Knit och kommer från Svartafåret och torrfäller nå så inni bomben!!!!
Fingrarna blir alldeles svarta när man stickar.....
 Hos Ullcentrum kunde man läsa om ett uråldrigt sätt att virka för ett tag sen...
Jag blev jättesugen men kunde inte förstå beskrivningen...
Genast satte jag mamma och moster i arbetet,
och de fixade de naturligvis.
Så var det då dags för mig....
 Bianca tillåter sig att vara skeptisk...
 Men vem vet..... De kanske kan bli nått....
 Men först måste vi leka lite,
för virkning kan ju omöjligt vara roligare än att springa efter ett nystan!
Första vanten klar!!!!

3 kommentarer:

Otaliga projekt sa...

Jag som "gick på" Let´s knit garnet så sent som igår. Rackarns osis. Men nu när det väl är hemma får det bli sockar av det trots allt.

Mamma10 sa...

God Fortsättning =)) va tråkigt när garnet är sådär.....

Brunakullan sa...

God fortsättning på det nya året!

Jag har också stickat en sån där tomte , dom var ju populära ett tag. Snygga sockor och vantar, garnet ser ut att matcha varandra.
Jag tror att jag har ett lika dant Let´s knit garn i brunt/svart/grönt.