måndag 9 januari 2012

Vardag igen...

 Ser hur andra kan blogga från sin mobil....
Men inte ja inte....
Svordom!!!
Men nån dag ska jag väl skrämma honom till lydnad!
Har kommit halvvägs på min kudde.
 Idag var de lite ruggigt.
Är ju inte van vid minusgrader denna underliga vinter.
De dagar de var -15 ifjol så klädde man av sig och tyckte de var rena sommarn,
Nu fryser man....
 Fick igång kartritaren i mobilen idag och konstaterade att
jag har 2.78 km till jobbet.
På hemvägen skulle jag gå min alternativväg och kolla vilken som var närmast...
Den var 0.0 km! Klart kortast!!!!
Undrar varför de då tar över en halvtimma att gå den????
 Nu sitter jag och fryser ihjäl och lägger upp planer för mitt tränade...
Kommer att ändra schema från och med torsdag...
Då får jag 1 sen morgon + en som jag börjar jobba på badet.
De betyder att jag borde få till 2 styrketräningspass i veckan.
Ska ringa Gold's nu och boa en timme med en PT (julklappen från kommunen).
Sen så finns de inga ursäkter!!!!

12 kommentarer:

kaffehörnan sa...

vad duktig du är fina färger med

Brunakullan sa...

Vi hade -14 och sa samma sak: att i normala fall så tycker man att det är varmt. I januari-11 så hade vi -26.

Anna-Karin sa...

Själv tänker jag passa på att ta långa promenader med liten när han ska sova lunch- borde hinna ganska långt på två timmar *ler*

Mamma10 sa...

Himla fin kudden blir....älskar färgerna på den.....härliga vinterbilder......här är det iallafall -6 men ingen snö. .....tråkigt....Ha en bra kväller =)

Mallan sa...

Så härliga bilder med snö :-) Blogga från mobilen är lätt - med bloggers app :-) Kram

Malin I Form sa...

Ååh så mycket snö, jag vill med ha!

SV: Jadu, det är svårt men inte omöjligt. Är man långdistanslöpare t.ex borde det inte vara några problem! Jag fick en skärmdump av henne också för att jag skulle se att det stämde :)

Stattinskan sa...

Kan inte låta bli att tycka att snö är otroligt vackert. Jag kan inte heller blogga från mobilen - beror nog mest på mina tekniska kunskaper ... eller snarare frånvaron av den ;-)
Gomorron

Skruttmärtha sa...

Inatt snöa det här.
Dina foton med snön är så fina.
Kul att göra kudde av restgarnerna.
Ja jag sparar på grisar. Först börja jag spara på pengar till min första miljon men det gick inget bra :)
Va kul att göra så med dina sparade alster
Ha en bra dag.
Kram

Eva S sa...

Oj så fina bilder!

Ama de casa sa...

Härliga vinterbilder och härliga färger i kudden :-)

Duktigt att peppa dig själv till träningen också :-)

ansepanse sa...

:D ja 0,0 km är ju kortast förstås :) fast en halvtimme ska det ju inte ta då förstås :)
kramar

strömmas sida sa...

Kolla i blogspots inställningar så kan du hitta om mobilbloggandet.