lördag 7 januari 2012

Lördag...

Kunde inte sova inatt så jag låg och tittade på Tv och somnade väl runt 7...
Mao blev det sovmorgon...
Nu har vi varit alldeles vilda och galna
och storhandlat på en lördag!!!!!
Men först fästa jag alla trådar och gjorde ett paket.
Nu är sockarna påväg norrut.
Älskar den här hälen!
Vet inte riktigt vilket mönster jag tagit den ifrån,
men fin är den.
De måste vara tusen år sedan jag stickade sockar i riktigt raggsockgarn!
Tänk va fort de går när man kan ha stickor 4-4,5 istället för 2-2,5!!!
Nu ska jag nog börja på ett nytt projekt.
Är inte tillräckligt pigg i huvvet för att fortdätta med sjalen,
Men de kommer ju en dag imåra åxå!
Ska ta och dyka ner i restgarnspåsen och se vad jag hittar.....

14 kommentarer:

Malin I Form sa...

Hehe, vi storhandlar alltid på helgen ;P

Smultronet sa...

vad mycket fiiint du stickar :)

Mamma10 sa...

Jissus va fina dom blev...du är duktig du! !! Fler som inte kan sova på nätterna =)

Otaliga projekt sa...

Men himmel och pannkaka! Men du är väl inte så crazy så att du struntar i tvättstugan i morgon....
Jag gillade den hälen mycket, vad är det för mönster/hur gör du?

Ama de casa sa...

Vad fina dom blev!

Vi storhandlar vilken dag som helst, det är ju egentligen bara fredagarna vi har koll på, så då blir det lite hur som helst :-)

Yvonne :-) sa...

jag gillade hossorna...Det finns en sång som går Känner du herr Karlsson han som lägger ner rör........

ansepanse sa...

jaså raggsockarna var en beställning alltså :) jättefina och hälen var speciell :)
Sv: brukar isen vara tjock på Storsjön
kramar

Mallan sa...

Ja jösses vad snabb du är!

Brunakullan sa...

Här är en till som har svårt att sova på nätterna. Men i morse så ringde klockan vid 6. så det är att ligga och räkna timmarna...nu är det fem timmar tills klockan ringer, nu måste jag sova...nu är det fyra timmar kvar, nu MÅSTE jag sova...osv. =(
Snygg häl, hur gör du den??

Anna-Karin sa...

Hälen var verkligen spännande ;.)

Anonym sa...

Men hur liksom gör du? Och håller hälarna bättre så där?

Yvonne :-) sa...

Godmorgon! Är du vinterbadare??. Kram!

krakel sa...

Fint det blev!

Skruttmärtha sa...

Har inte heller sovit inatt somna vid 5 och gick upp ½8.
Snygg häl du stickat.
Har du kommit upp efter dyket bland garnerna?
Vad stickas det nu?
Kramen