måndag 23 januari 2012

Måndag hela dan...

 Efter att virkat klart vantarna letade jag fram Mysteriestickningen,
som åxå har legat på is.....
Nu blev de några varv,
och de ska bli fler ikväll....
Hoppas garnet räcker ända till slutet....
 Jag måste erkänna;
JAG KAN INTE KLOCKAN!
De minsta lilla jag är trött eller stressad så blir de bara fel....
Imorse när jag promenerade till skolan tittade jag på klocka så där halvvägs...
Ojdå!!!! Är den inte mer!!!! Då tar jag en liten omväg!
Sagt och gjort.... 
Vid Lillänge tittar jag på klockan 8:32.
VA!!!! Då har jag ju 45 minuter kvar tills jag börjar jobba!!!!
Jag börjar jobba kvart i 8, dvs 8:15.
Så då tar vi och går en omväg till....
5 minuter senare kommer jag på att kvart i 8 = 7:45!!!!
Då var det bara att springa!!!!!
 Jag kom fram, lite sent, men i tid till skolskjutsarna!!!!
De är fortfarande lite jobbigt för cyklande på Körfältet!

8 kommentarer:

Mamma10 sa...

Skön cykelbild! !! Dax för damen att lära dig klockan kanske.....hi hi hi. .......Ha en sköner kväller <3

Yvonne :-) sa...

Den stickningen ser svår ut...Vi hade inte soppan i snön... soppan åt vi på tallrikar :-) Kram!

Ellis sa...

Hej!
Sökte på örhängen och stickmarkör men hittade inget! =)
Så lite jobbigt ut att cykla med den mängden snö! =)
Ha en bra kväll!
Kram Elenor

ansepanse sa...

skrattade gott åt cykelbilden, det dröjer innan någon kan använda sig av den igen
kramar

Brunakullan sa...

Snygg sjal. Håller tummarna för att garnet räcker. Ser lite kallt ut att sitta påcykeln ;)

Skruttmärtha sa...

Klockor kan man inte lita på. Den går alldeles för fort när jag ska passa tider.
Blev så glad va lite färger på papperna som inte jag hade.
Ha en bra dag.
kram

Tackan sa...

Hi hi rolig bild...

var tabletetrna bra då?

Ama de casa sa...

Haha! Ibland tänker man fel där med klockan :-)

Ooops! Den cykeln är ju tämligen stöldsäkrad :-)