torsdag 12 januari 2012

Torsdag...

Sitter och väntar på att älsklingen ska komma hem...
Men de verkar inte vara så enkelt...
Kolla bara här och här!
Men den som väntar på nått gott....
 Min gröna sida blev lila...
Jo Ama, kuddar som ligger i soffan har liksom ingen bakochframsida,
utn kan bli liggande lite hur som helst!
Så därför lägger jag ner lite energi även på "baksidan" =)
När sönerna var små och vi längtade efter snö,
klippte vi snöstjärnor och klistrade hela köksfönstret fullt.
När sen snön gått bort (eller om vi villa ha vår (vilket jag inte tror inträffat))
plockade vi ner dem.
Har saknat de ibland sen de blev "förstora" för att vara med.
Men igår fick jag utlopp för snöstjärneklippandet igen!!!
Visst blev den läcker?!?!?!
Alla hjälptes åt att måla barkgrunden och alla klippte stjärnor
(många fler än de som fick plats här).
(Ja den är sne.... Klippa på fri hand är inte min starka sida)

5 kommentarer:

ansepanse sa...

uj, vilka olyckor, det är hemskt när vintern gör vägarna halkiga
jättefin blir kudden :)
jag gillar den där tavlan med snöstjärnor :)
kramar

Brunakullan sa...

Usch och fy för trafikolyckor. Hoppas Älsklingen kommer hem oskadd och att han slipper hamna i fler olyckor efter vägen.

Saknar också "snöstjärneklippandet"

Mamma10 sa...

Usch tråkigt med olyckor......kudden blir ju bara för häftig! !!!

Skruttmärtha sa...

Va kul att göra snöstjärnor.
Är kul att klippa när man vikt papper.
Kudden blir så fin.
Hon som skulle lära ut smygmaskvirkningen kom inte igår. Vi som var där testade. Vad lätt det var att göra fm istället.
Ha en bra dag.
Kramen från Gun-Britt

Ama de casa sa...

Haha! Du kunde ju bara ha stickat in ordet "baksida" på den, så vet man hur den ska vara ;-)