torsdag 5 januari 2012

Jodå..... Nu är jag inne....

Frös en stund och förbannade att jag inte kände i fickan redan på jobbet....
Då hade jag kunnat konstatera att jag inte tar mig in hemma, 
ramlat ner i vilfåtöljen och sovit en stund....
 Men är huvvet dumt så får kroppen lida!!!
Jag måste åxå använda nyckeln för att låsa dörren.
Men när jag drog på gymmet i svinottan låg YS och sov på söta örat.
I 4tiden åkte han för att hämta sin far i Mörsil...
 Bilderna är från dagen som gått.
Det vill säga från i morse och från när jag gick hem....
De är mörkt när man går och mörkt när man kommer hem....
(Odensala kyrka)
 
 Utanför tandläkaren (hälsocentralen) har man denna nya installation....
De verkar iaf inte ha några hål.....
 Plogning.... eller inte....
 Granen står så grön och grann....
 Stoppad parkbänk...

 
 
Slutgungat????
Nå hur gick de då???
Jo jag gick hem med ryggsäcken, väntade läääänge....
Älsklingen har haft ett skitföre och hade just kommit till Mörsil....
Fortfarande minste en timma kvar....
Då kände jag hur jag frös.
Tog bussen till affären och funderade på en fredagsmiddag.
Många varv gick jag....
Men jag är rätt värdelös på att slå ihjäl tid på affärer...
Bestämde mig föratt ta bussen hem och dra fötterna efter mig.
Men då ringde YS och undrade om jag ville ha hämtning!!!!!
YIPPIE!!!!
Ska aldrig glömma nycklarna nån mer gång (den här veckan)!

10 kommentarer:

strömmas sida sa...

Ja det här med nycklar kan få en närmre hjärtinfarkt. Tur att det löste sig för dig tillslut.
Här har undomar tappat bort nycklar genom åren och nya dyra har fått gjorts. Tillslut går inte det och man får kosta på låsbyte.

Nu ska jag läsa ikapp hos dig. Har knappt haft datorn på här i några dagar.

kram
strömma

ansepanse sa...

usch vad tråkigt att du glömde nycklarna, det hade ju varit skönt att få komma in när du ändå var nästan hemma så att säga
vad mycket snö ni har, vi har ingenting alls
kramar

Mamma10 sa...

Ja du va du fick va med om på självaste Trettondagsafton....stackare....shit va mycket snö ni har...här har spirean börjat knoppa med blad. ..... Ha en fortsatt bra kväller =)

Ellis sa...

Otur med nycklarna men fina bilder, gillar tänderna! =)
Hoppas kvällen blev varm och mysig!
Kram Elenor

Roffe sa...

Har ni fått så mycke snö som är på bilderna i år,inte från förra året väll.Ja bilen gick genom.kram

Malin I Form sa...

SV: Åh tack för det!

Yvonne :-) sa...

Lätt att vara efterklok,men nu glömmer du aldrig nycklarna...Ha en bra helg!

Stattinskan sa...

Huvva vad ogästvänligt med så mycket snö ;-)Stackare som låste dig ute!

Ama de casa sa...

Inte kul att låsa sig ute...

Men OJ vad snö ni har fått!

Otaliga projekt sa...

Vilka fina vinterbilder! Här är bara lite vitt på marken, men hela 2 minusgrader! På vintern ska det vara snö, inte som i år, slask och regn... Garnet fick plats i frysboxen, så nu ska krypen förhoppningsvis DÖ!