tisdag 28 februari 2012

Bortom sanningen

Baksidestext;
I en våning i en av Oslos fashionabla stadsdelar har ett förmöget äldre par och deras äldsta son brutalt mördats. Misstankarna riktas genast mot parets yngste son och hans hustru och fallet verkar snart uppklarat för Oslopolisen. 
Men inte för kriminalkommissarie Hanne Wilhelmsen. På brottsplatsen fanns nämligen ett fjärde lik: en något underlig och ensam man, till synes utan koppling till den rika redarfamiljen. Hanne vill inte slå sig till ro med fallets upplösning. Hon letar, till sist i det närmaste ensam, efter en annan verklighet, efter sanningen bortom det uppenbara.
Bortom sanningen är inte bara historien om uppklarandet av ett fruktansvärt brott. Boken är också en resa tillbaka i Hanne Wilhelmsens liv, i sökandet efter förklaringen till hennes eget liv och öde.

Anne Holt hör till Nordens mest lästa och uppskattade författare. Med ett förflutet som jurist och tevereporter har hon en unik insikt i den värld hennes romaner oftast utspelar sig. Bortom sanningen (2003) är hennes elfte bok och den sjunde kriminalromanen om Hanne Wilhelmsen och jag gillade den från rad ett. Kanske är jag lite morbid, men en strykarhund och en massa lik (ser ni hur jag gnuggar mina händer) och så gillar jag ju poliser som inte är som andra.... En gammal bok, men ny för mig och jag säger bara LÄS/LYSSNA!!!

3 kommentarer:

Yvonne sa...

4 kramar!!! det var snålt. Gärna fler .Kram!

Roffe sa...

Är dålig att blogga varje dag.Kommer hälsa på då och då.Glömmer inte bort dig helt.kram

ansepanse sa...

jag älskar Anne Holts böcker :)
kram