onsdag 8 februari 2012

Mitt i veckan....



Höll aldrig på att ta mig ur sängen imorse..... 
Så man kan ju undra hur det ska gå imåra när jag börjar en halvtimma tidigare?!?!?! 
Snurrade runt och letade sjalmönster igår och fastande för Ginkgo Shoulderette Shawl.
Tyvärr gick det inte att spara ner en bild på den.... 
Men man vet aldrig.... De kanske kommer en bild här... nångång...
Men jag började inte igår utan tog tag i mina virkade vantar....
En tummen blev inte bra.
Man fick använda skohorn för att komma i den.
Repa upp var inte de enklaste, så fram kom saxen och så behövde jag bara repa sista varvet.
Så ikväll ska jag göra klar den.... igen.....
Sen har jag ju ett par vantar som legat i flera år.
Och så håller jag ju på med ett par sockar....
Men om vantarna blir klara ikväll så har jag bara 2 UFOn,
då borda jag kunna få börja på ett nytt projekt???
För Ronevantarna är en sommarstickning!
Jag ser nämligen inte skillnad på den grå och den gröna tråden i lampljus.
Visst är jag bra på ursäkter!!!
 
Ungefär som viktutmaningen...
Lyckades med konsttycket att gå upp en massa förra torsdan....
Nu återstår att se om jag kommit tillbaka denna veckan
eller om jag fortsätter att sticka huvudet i sanden!

8 kommentarer:

Mamma10 sa...

Nej jag håller med dig...vissa färger kan man bara sticka i fullgott dagsljus...Kram på dig =)

Brunakullan sa...

KLart man får börja på ett nytt projekt när man bara har 2 UFO:n :D

Vilken snygg mysterisjal!!
Jag har legat och vänt och vridit mig i natt, det gör jag jämnt när det är fullmåne. Är nog lite häxa i mig =)

Yvonne :-) sa...

Ja ja så kan man också få till det.Jag äter fisk men inte rätt gärna strömming.. Kram!

Ellis sa...

Lycka till med all stickning! =)
Ska ta och sova nu, kom hem sent och har fixat ett par örhängen nu!
Kram Elenor

Skruttmärtha sa...

Var in och kika på sjalen den var fin.
Saxen är en bra kompis. Gör som dej när det inte funkar.
Ja det var shitjobbigt att höra pipet och ljudet när den pumpa upp.
Skönt att det är gjort.
Som ett minne fick jag ett blåmärke där manschetten satt.
Ha en bra dag
Kram

ansepanse sa...

:) ursäkter är bra
kram

Ama de casa sa...

Du är så duktig med alla dina handarbeten :-)

Veiken sa...

Jag tillhör också strutssläktet.... jag ska se hur mycket jag har slarvat den månaden jag var borta. <ingen rolig syn tror jag, men det finns värre saker! Ha det så gott! Kram