måndag 20 februari 2012

Det hände i kyrkan i Söndags....

 
Högmässan skall just börja, orgel musik ljuder från läktaren. Då plötsligt står Djävulen i egen hög person längst fram i koret och blickar ut över församlingen. Panik utbryter, folk rusar upp ur bänkarna och störtar mot utgången. På nolltid är kyrkan tom, så när som på en äldre man som lugnt sitter kvar i bänken. Något förvånad går Djävulen fram till honom och frågar: 
Vet du inte vem jag är?
Jo Visst.

Är du inte rädd för mig då?

Nä.

Varför inte det då?
 
Jag har varit gift med din syster i 50 ÅR!

5 kommentarer:

Mamma10 sa...

Hi hi hi. ......=)

ansepanse sa...

hahahaha
kramar

Otaliga projekt sa...

Det är ytterst sällan jag gapskrattar när jag hör/läser en vits. Men nu så!

Anonym sa...

Tihi!

Ama de casa sa...

Hahaha! :-D