lördag 25 februari 2012

Lördag hela dan....

 Klockan 1130 var de samling i Vinterparken (Badhusparken).
Jag var lite tidig, för jag hade lite ärenden att uträtta på stan som gick alldeles för fort, så jag tog mig en tur.
Här ser nu Birger i egen hög person!!!!
 En forbonde som har hunnit tillbaka eller aldrig åkte till Röros.
 De var många som letat sig till Vinterparken men de flesta ville ha en dag i solen inte kämpa för lärarlöner!!!
 
 Sen gick tåget!!!!!
Se här och här.
Efteråt gick jag på Törners och fikade med en kollega.
De är synd att man inte tar sig tid till de oftare,
på arbetstid har vi ju aldrig tid att prata...
Tack A för en trevlig stund!
 
 När jag gjorde ärenden på stan så trillade jag in på garnaffären och blev med ett till nystan Big Trend.
Jag ramlade in på Åhléns och handlade lite korgar till köket och en bok för presentkortet.
Sen får vi se om jag kommer att använda mig av boken, men den var rätt gullig....
Väl hemkommen blev de en promenad på dryga 6 km men en glad tjej.
Nu när de har blivit man ska jag fortsätta men Mysterievantarna 
(de var där mitt Big Trendnytan försvann).
Jag har inte riktigt hunnit klart med del ett och del 2 har redan kommit....
Jag har mao haft en helt underbar lördag!

4 kommentarer:

ansepanse sa...

låter bra tycker jag :) så det var en sådan demonstration du var på, hoppas att det ger resultat, vad fint din nya handarbete ser ut
kramar och en fortsatt fin lördag till dig också

Ama de casa sa...

Härligt att höra :-)

sv: Jag vet varken varför det var blommor på husen eller varför tjejerna hade hattar. Det bara var så, liksom ;-)

Mamma10 sa...

Härlig Lördag du haft! !! Ha en bra kväller också =)

Brunakullan sa...

Vilket snyggt garn! Klart att du inte kunde motstå det och att börja på mysteriestickningen 2.