onsdag 1 februari 2012

Nu så!!!!!

Sockermålning;
Koka en del socker och en del vatten tills vätskan är klar.
Låt svalna.
Måla ett papper.
Droppa våt vattenfärg på sockerlagen...
Och svårare än så var det inte!
Efter alla huskurer och lite annat så håller de nu på och vänder!!!!
Jag känner mig riktigt pigg idag!
Men tänkte ändå inte träna eller promenera förrän efter helgen...
Fast de lyckades jag inte med...
Hostan tyckte de var bättre att jag tog en stilla promenad än att jag sprang ikapp med bussen...
Var tvungen att ta en tur ner på stan och garnaffären.
JO! De är sant!!!!
Är ju med i 2 byten och de skulle inhandlas garn till byteskompisarna.
(Sen blev de med ett nystan hem åxå....)
Annars är de onsdag och imåra kommer älsklingen hem!!!!!
JA åsså har jag åkt skidor (väldigt lite och väldigt långsamt) igen....

8 kommentarer:

Mamma10 sa...

Härligt att shoppa garn =))

krakel sa...

Jag vill också åka skidor!!!! Skönt att du mår bättre. Släng dig över en spetssjal, det är jättekul. Eller, akta dig så du inte blir smittad av den bacillen också, spetssjalsbacillen alltså. Jag har stickat så jag är trött i axlarna!

Stattinskan sa...

Ja, du får ta det varligt och inte överanstänga dig! LOVA??? Förresten var det ingen fråga, det var ett krav ;-D

Ellis sa...

Jag shoppar pärlor och du garn! =)
Skönt att du börjar känna dig bättre nu!
Ha en lugn och skön kväll!
Kram Elenor

Otaliga projekt sa...

Men har du redan gett dig ut i spåret. Ta det försiktigt så att förkylningen inte kommer tillbaks.

Yvonne :-) sa...

Det verkar inte som om bacillerna vill ge sig.. Nattikram!

Skruttmärtha sa...

Vi målade med akvarellfärg på akvarellpapper (heter det så).
När allt var klart så strödde vi på salt.
Att få gå till garnaffären är en bra medicin.
Ha en bra dag.
Kram

Ama de casa sa...

Åh! Du är ute på en sån där lång 300-meters tur igen! ;-)