måndag 20 februari 2012

Så var de månda igen...

 Måndan har rullat på som bara måndagar kan.
Sista timmen ägnades åt promenad (som alla andra måndagar)...
Vi går och "klappar" bommen, sen tittar jag på klockan, 
och så går vi i kringelikrokar till de är dags för hemfärd.
Idag hann vi  med att gå länge på kyrkogården.
Makabert kanske ni tycker, men de är lugnt och skönt och totalt bilfritt!!!
2,95 km blev dagens promenad och kompisen var helnöjd!
Sedan styrde jag kosan ner på staden för att inhandla denna lilla nya kompis.
Hade en förut men den var alldeles för stor för en pygmé som mig...
Nu blir de soffan och virkning. 
Kanske restgarnskudden blir klar idag! 

7 kommentarer:

Brunakullan sa...

Håller med dig att det är lugnt och fridfullt på kyrkogården. Många fina gravar att titta på och många olika livsöden...
Kram

MICKAN sa...

När jag har hunden med mig så blir det till att gå utanför "körrgårn" för där får ju inga hundar vara.

Ah, lite gympa på hemmaplan inför kvällen :D

Stattinskan sa...

... men har du nu skaffat en ny kompis får du väl lilla på den och inte i soffan (men ajaja, det där lät nästan lite fräckt ;-))

Yvonne ♥ sa...

Det som var inuti var också toppmodernt..Natti!

Skruttmärtha sa...

Tänkte på dej igår när jag fick Hemmets Veckotidning. Var mönster på mormorsrutor och så visar dom bild på en stor sån du gjort som bakstycke.
Tack jag gillar att göra kort.
Fick din nya kompis vila igår? ;)
Kram och ha en bra dag.

ansepanse sa...

jag har alltid tyckt om att strosa på kyrkogårdar :) är du en pygmé :D, hur lång kan du då vara tro?
har du testat kompisen nu?
kram

veiken sa...

Du kan känna dig nöjd med dagen. Skönt med ett gott samvete när man gjort något bra! Kram