fredag 10 februari 2012

Vet inte vad som hände....

Hoppade i bassängen som vanligt och vi simmade runt. Brukar ta vägen genom "strömmen" men då såg jag att vattnet som sprutade i strömmen var brunt. Vi tog en annan väg, bort från strömmen. Längst bort i äventyrsbadet mötte vi en badande som undrade om vi kände hur de luktade? Just då kom en skolpersonal på kanten och talade om att de flöt ett stort sjok med nått brunt vid strömmen. Vi klev upp och tog oss en dusch! Barn- och träningsbassängen var Ok att vara i + bubbelpolerna och leklandet. Kan säga att de blev ganska trångt!!! Vi är ju en hel del elever och personal från skolorna som badar på fredagar....
När vi fikade fick vi reda på att det varit en pump som börjat pumpa baklänges och de som låg i reningsfiltren hade åkt tillbaka i bassängen.... Ofarligt, men lagom roligt!
Annars är de helg!!!!!
Och bihålorna är överfulla....

8 kommentarer:

Veiken sa...

Fy Farao vad äckligt även om det inte var farligt!
Stackars dig med överfulla bihålor. Det kan göra rejält ont! :( Kramar

Aurora sa...

Fy sjutton. Det kan inte vara så roligt att få tillbaka skiten i bassängen. Kram

Brunakullan sa...

Fy vad otrevligt, men skönt att det var ofarligt och inga magsjukebakterier igen.
Har du provat med Sinova?? Naturläkemedel som funkar bra på mina bihålor. Varje gång jag blir förkyld får jag ont i bihålorna. Var lite skeptisk mot Sinova men det funkade faktiskt. Tabletterna är illgröna och ser riktigt giftiga ut. Är du allergisk mot pollen rekomenderar dom inte Sinova.Sen använder jag även nässprej med menthol- känns som huvudet ska sprängas men bra =)
Krya på dig

krakel sa...

Det där med bassängen lät rätt äckligt tycker jag. Bli frisk, önskar jag!

ansepanse sa...

usch vad äckligt, inte roligt att befinna sig i det vattnet
Sv: hur länge vill du låna honom då? :)
kramar

Yvonne ♥ sa...

Trevlig helg på dej med bihålerna fulla....Kram!

Ama de casa sa...

Läbbigt... Hoppas dom har fått ordning på det nu.

Yvonne ♥ sa...

Att ha roligt ibland är ett måste ,för att orka allt det andra. Kram!