söndag 19 februari 2012

Söndag i storm

 Så blev då mina nutkin klara....
Det här är första och enda gången jag kommer att ha dem.
Är så besviken på garnet...
Jag köpte garnet för att jag tyckte de var en så fin grön blandning....
Men grön är det minsta garnet är....
Nä de får gå ner i påsen till Hjälpstickan!
 Började på en ny restgarnskudde idag. 
Den här gången blev det virkning, mormorsrutor.
Baksidan fick bli en enda stor ruta,
har börjat lite smått på rutorna till framsidan.
Får se om de blir 4 eller flera.
Idag slog jag till på den där buketten som jag aldrig köpte i veckan.
De har varit en handlings- och tvättdag. 
Men nu är allt klart och älsklingen har åter styrt kosan mot Norge...
Hoppas de hinner öppna vägen vid Enefors så de kommer förbi.
Och att vägen är öppen över Storlien, Vädret har lite bråttom idag.

4 kommentarer:

Mamma10 sa...

Jag tycker sockorna ser fina ut...men vilka läckra färger på kudden.. Kram

ansepanse sa...

de blev ju riktigt tjusiga dina sockar, en härlig dubelltulpan,
kramar

Otaliga projekt sa...

Jag tycker att du var riktigt duktig som bet ihop och gjorde klart sockorna. Jag tycker mig ha kunnat ana ett visst motstånd....

Anonym sa...

Här var det riktigt skönt på förmiddagen men sist jag var ute med hunden blåste det hur grinigt som helst.