lördag 28 maj 2011

Dag 25 & 26


Dag 25 – en låt som får mig att skratta.... 
De är många de..... Men en som jag sjunger mest varenda dag är:

 1, 2 å 3, 4, 5
En gång fick jag en fisk me hem
6, 7 å 8, 9, 10
Sedan släppte ja den fri.
Varför fick fisken gå?
Jo för den bet mitt finger så!
I vilket satte han sin tand?
Jo detta lilla inger på höger hand!

Den finns inte på Youtube efter som det är jag som översatt den från engelska, dvs det är bara jag som kan texten... Jag sjunger den varje dag så nån borde väl ha snappat upp texten, säger väl vän an ordning.... Men det är så att när jag och speciellt en elev sjunger denna så har vi en massa hyss för oss, så jag tror inte texten riktigt har framgott med tydlighet, HEHE. Vem vet jag kanske tar och spelar in den nångång.....

Dag 26 – en låt jag kan spela på instrument;


2 kommentarer:

ansepanse sa...

du får helt enkelt sjunga in den själv på skiva, för då finns den ju :D
kramar

Bruankullan sa...

VIlken rolig sång du överstt. Ha en bra helg.