måndag 30 maj 2011

Lite svar på frågor....

Musikutmaningen går mot sitt slut och det är dags att knyta ihop påsen..... Kommer ni ihåg dag 7, nått som påminde om ett speciellt tillfälle???? Jag gick på musiklinjen och Fido gick i samma klass, tillsammans blev vi en duo (namnet har alldeles försvunnit ur mitt huvud). På påsklovet skulle vi tjäna lite pengar och få lite scenvana... Efter lite efterforskningar så fick vi bli Visor till kaffet på Bruksvallarnas Fjällstation. Bruksvallarnas Fjällstation ingick i hotellkedjan Fjällringen, och det var Kalle Norberg som var chef!!!! Kalle var valonblodet personifierad! Lång, solbränd, bredaxlad, mörk (kolsvart) och med kritvita tänder. Han fick väl några officiella barn, men ryktena sa att det nog var åtskilliga som inte var officiella. Han ska ha sagt vid nått tillfälle i sin ungdom; "De måste va nått fel på den här Kommunjäveln! Så fort de föds en unge som ser skaplig ut så blir jag skyldig för den!!!" (fritt översatt till svenska av Tomtan.) Nåväl.... Påsklov.... Vi hade stämt gitarren och fiolen och sjungit upp och var laddade till tänderna, där vi satt nere i baren och väntade på att hotellgästerna skulle äta klart middagen och bänka sig för kaffet. Sakta med säkert fylls baren av gäster och vi väntade på starttecknet... Nerför trappan kommer Kalle, med skjortan uppknäppt i halsen för att visa en lika solbränd bringa. Det blir alldeles tyst i baren, vartenda kvinnoöga, och då menar jag vartenda från 4 år upp till 100, följer varenda rörelse han tar, och de tindrar......
Vårt paradnummer den kvällen (eller överhuvudtaget) var Sound of silence.....

Så till fråga nummer 2 (angående dag 25, en sång som får mig att skratta);
Jo jag har spelat in den!!!!! Men först en förklaring.... Jag sjunger sången 2 gånger; första gången som den ska sjungas, inge kul alls.... Andra gången så som vi sjunger den K och jag.... Och då har iaf vi kul.
När jag började på träningsskolan fick jag tecknet E som mitt persontecken men jag har nu blivit omdöpt till avslutningstecknet i filmen!!!!!


1 kommentar:

Anonym sa...

Underbar skönsång - och jag bara äääälskar koreografin!
:-)