fredag 13 maj 2011

Så de kan gå....

Blogger har legat nera..... Länge... Men som rutinerad Metrobloggare så har man ju inte hetsat upp sig så mycket. När allt kom igång så ville jag ju först och främst hälsa på er alla, men så läser jag både här och där att torsdagens inlägg försvunnit.... Så även här ser jag nu.... Ett klokord och dag 6 i musikutmaningen. Klokordet hade jag ärligt stulit från FB och Liikavaara Frans kommer igen längre ner i inlägget, men det är väldigt synd på kommentarerna....
Idag skulle jag vara lite wild and cracy och bada på Storsjöbadet isf habben. Men när det kom till kritan så behövdes inte min hjälp och jag styrde kosan till skolan för att kratta skolgården...... Regn, regn och mera regn.... Så då blev det inget av de heller. Uppdaterade musikvanten, dvs gjorde nya sångkort, laminerade och fina, passade telefon, bar bord från källaren till klassrummet och plockade ut 4½ timme komp... Så kan man åxå spendera en fredag. Men flink som jag är så har jag åxå skrivit lite på min rapport och virkat på Izze och taktikvilat i soffan i några timmar.

Gymnasiet var slut och jag skulle bara jobba som musiklärare nått annat fanns inte i min begreppsvärld. 52 jobbansökningar skickades på musiklärarvickariat i hela vårt avlånga land och ett positivt svar kom från:
Idag är husen på gatan där jag bodde i Malmberget rivna och allt ligger nere i gropen, ville verkligen spela den sången med Euskefeurat men tyvärr finns den inte på youtube och jag har har den på LP och ingen LPspelare....
Nåja jag blev där i en termin, snurrade runt på 5 skolor + musikskolan. På kvällarna bodde jag på ABF, och på helgerna och nätterna.... Och det var genom dem jag hamnade på Jokkmokkbygdens ABF, men det är en annan historia!



1 kommentar:

Bettan sa...

Usch då !! Har det regnat mycket uppe hos er ??? Här kom väl 2 droppar igår kväll.....nää kanske 10 då, och här behövs det nu....är så torrt i backen.....men det värsta är att börjar skitvädret vill det aldrig ge med sig !!! Ha en bra dager =)