söndag 22 maj 2011

Söndag

 Igår tog jag mig för och tömde ut jorden från ifjol.
Sen planterade jag lite pelargoner.
 Å lite pelargoner...
 Paprikan lever fortfarande trots att den stått ute i en par veckor nu.
Vitlöken växer så det knakar runt paprikan medan den har valt att sluta växa!
Idag hittade jag denna när vi var och handlade, och den var ju tvungen att följa med hem.
Nu är det blommor i alla krukor!
Idag stack jag ut på en cykeltur och när jag kom hem stod det 2 härjedalingar i hallen.
Älsklingen blev, så att säga, tagen på sängen.
Kul me lite främmat sådär.
Sen har vi veckohandlat och nu ska jag tvätta en maskin kläder och följa dammsugaren runt.
Det är söndag!

7 kommentarer:

Paradiset Kaos sa...

Nu är det färdigstädat, men tvättmaskinen snurrar för fullt och kommer att göra så ett tag till. Gubben håller på med maten och jag ska upp i duschen för NU ska jag ha söndag(det enda nyttiga jag ska göra resten av dagen är tvätten)
Ha en fortsatt skön söndag!!!

ansepanse sa...

jag har varit ute i trädgården istället :)
kramar

Anonym sa...

Du verkar ha gröna fingrar du :-)

Jag har alltid undrat varför man kallar folk man känner för främmande bara för att dom kommer hem till en? ;-)

Skruttmärtha sa...

Fint du har fixat med blomsterna.
Katten ligger och väntar på att bli monterad. Har varit ute i buschen idag. Följde med guben och spana in när dom flög med sina RC-plan.
Ha en bra kväll.
Kram

Brunakullan sa...

Roligt med oväntat besök - Hade du Gevalia hemma?? ;)
Jag har jobbat idag 7 dar i sträck.
Egentligen är jag för feg för att starta eget också men just nu är jag så less....

MICKAN sa...

Själv har man jobbat halva helgen och söndagförmiddagen grillade jag. Nu fick man mat ett par dagar till. Gott. Gillar färgen på petunian ..... :) Paprika blir himla god den man odlar själv.

Bettan sa...

Min paprika har också fått flytta ut....Barnbarnet Zacke kom hem med den från dagis =) Ha en bra dag =)