fredag 13 maj 2011

Dag 8 & 9

Inläggen som försvann....
Dag 8 en låt jag kan hela texten på;
och jag har även översatt den till härjedalska.... Men "sômmôrti" får ni höra nån annan gång
Dag 9 en låt jag kan dansa till;
Men jag skulle aldrig göra som damen, med en kropp som skulle göra J29Tunnan grön av avund, som shakeade loss i Nusisvaaraparken under Jerrys uppträdande.
Damen i fråga hade orange sweetshirt och öronklips i samma färg, svarta skipants och pumps. Hon och hennes väninnor stod, dansade nedanför scenen och Jerry gav allt. Helt plötsligt sparkar hon av sig pumpsen och kilar som en gigantisk mus uppför högtalarstapeln och shakearloss med Jerry på scenen. Jerry har mycket svårt att hålla sig för skratt och sången blir lite ansträngd och han tar sin tillflykt bak till trummisen. In på scenen kommer 2 ordningsvakter och plockar upp den dansande barfotadamen och bär ut henne.




5 kommentarer:

Yvonne :-) sa...

Jag såg ingen tunna som kom upp och jagade Jerry!Min groda får vila på natten! Nattikram!

Anonym sa...

Janis Joplin var min dotters favorit och Jerry är min. Han är otroligt duktig - finns inte en chans att vara stilla när han sjunger! Kram

Stattinskan sa...

Trodde att Blogspot hade cencurerat mina inlägg, men nu ser jag att det är flera som fått inlägg kastade :-/
Gomorron Tomtan

Iris Erlingsdottir sa...

GILLA :)

Skruttmärtha sa...

Härlig musik har alltid gillat Jerka.
Fnitter skulle vilja se den donnan skumpa loss.
Jag använder muskat till min hjärtekatt och virknål 3. Bra sätt att bli av med garner och samtidigt gör man en god gärning.
Kram och ha en bra dag